Heltokigt!

Heltokigt:

Nyligen hände så heltokigt att det bara MÅSTE berättas om!

Jag. Patrik hade varit på åter (-kommande) besök hos en av mina doktorer i Lund (alltså som vanligt).

Läkaren hade som oftast fler frågor än svar angående min hälsa.

Men det verkade i alla fall som lunginfektion nu äntligen gett med sig.

Fast givetvis är det något annat som spökar i stället och måste utredas!

Det höga trycket i ögonen togs förstås också upp.

Det verkar ju även det vara på väg ner efter aggressiv medicinering.

Och diskuterades vad vi egentligen ska göra åt min HUVS.

Huvudsjukdomen som är skyldig till så mycket av det andra ”småkrafset” runt omkring.

En ersättare för högt kortison hade varit önskvärt.

Sedan var det som alltid dags att vara nåldyna och till sist åka hem.

Skönt, trodde jag!

#### #### #### ####

MEN jag hade inte hunnit vara hemma så länge förrän doktorn ringde

och sa att det fanns något akut att reda ut med hjärtat.

Jag skulle snarast ta mig till akuten för att ta itu med detta.

VÄLDIGT oväntat, speciellt som vi pratat om att det fanns åtminstone inga problem med hjärtat.

Med viss hänvisning till ett medfött blåsljud.

Så jag packade ihop lite underhållnings saker med tanke på väntetider och skulle ge mig av.

Då ringer läkaren igen: ”Förlåt jag slog fel nummer!”

VA? Okej! Heltokigt!

Min reaktion var ”Stackars dig!”

© Patrik Ek, 2018.

www.succek.com

 

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.