Nåldynan har nu CT på sitt CV!

IMAG5131

Nåldynan har nu CT på sitt CV:

Sjukt personligt va?

Ja, det kan man lugnt påstå att det har blivit här på Succek.com

Efter sjukhusvistelsen förlängdes tiden på sjukskrivningen

och jag gjorde en återkomst som Nåldyna på Vårdcentralen.

Resultatet var förvirrande som vanligt.

Proverna visade inget speciellt, men ändå så är hälsan på lågvattenmärke.

Nu var det dags att lägga till CT på mitt CV.

CT= datortomografi, CV= curriculum vitae.

För detta skulle jag dricka kontrastvätska enligt ett visst schema.

Det var rena häxbrygden, enligt min yngste son.

Och gott var det inte precis, även om det inte smakade så illa som förväntat.

IMAG5174

Sedan bar det av till Ystads Lasarett och Röntgen avdelningen.

Det var överkroppen som nu stod i fokus när jag fick åka i en bår- liknande säng,

fram och tillbaka genom det stora hålet i CT maskinen-

mest lik en jättelik gammal instamatic kamera.

Och under tiden fick jag självklart vara Nåldyna när mer kontrast sprutades in.

Det uppstår en mycket märklig och snabb känsla när värme går från huvudet

och ner över kroppen- instamatic feber liksom.

Allt gick bra och personalen var återigen väldigt snäll och mycket trevlig!

Dagen efter detta närmade sig sjukskrivnings tidens slut

och det började kännas väldigt nervöst- skulle jag kunna jobba som vanligt?

Huvudet sa ”Jag vill, jag måste” och Kroppen sa ”Jag klarar det inte, jag är för dålig.”

Det var ju bara till att vänta på att doktorn skulle höra av sig för något slags vidare beslut

och väntan- ja det har jag blivit hyfsat bra på!

IMAG5179

Gillade du vad du läste?

Swisha valfritt belopp: 0722-282447

eller maila succek@outlook.com 

© Patrik Ek 2016.

www.succek.com

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.